Το δημοσίευμα της εφημερίδας «Real News» με τίτλο «Τρύπια άρματα και F-16 που μπάζουν νερά» της προηγούμενης Κυριακής 18 Ιουλίου ουδεμία σχέση έχει με τα άρματα μάχης και τα αεροσκάφη F-16 που παραγγέλθηκαν επί υπουργίας μου, όπως ψευδώς και συκοφαντικά για τη ΝΔ και το πρόσωπό μου αναφέρεται στο συγκεκριμένο δημοσίευμα, στον πρωτοσέλιδο τίτλο και στο κύριο άρθρο. Εξάλλου αυτό επιβεβαίωσε με υπευθυνότητα σήμερα στη βουλή ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας.
Ιδού τα στοιχεία για τα άρματα μάχης.
Δημοσίευμα: «.... επί υπουργίας Σπήλιου Σπηλιωτόπουλου άρχισαν οι παραλαβές των αρμάτων»
Τα γεγονότα: Το πρώτο άρμα μάχης LEO2 HEL της σύμβασης του ΠΑΣΟΚ βγήκε από την γραμμή παραγωγής τον Απρίλιο του 2006 όταν εγώ ήδη από τον Φεβρουάριο του 2006 ήμουν εκτός Υπουργείου.
Δημοσίευμα: «......... πάνω από 6,5 δις ευρώ για να αγοράσει 170 καινούργια 300 μεταχειρισμένα άρματα μάχης με ρωγμές στη θωράκιση και ξεφλουδισμένα πυροβόλα...»
Τα γεγονότα: Συνεπείς στην αντιπολιτευτική μας γραμμή τον Μάιο του 2004 καλέσαμε σε επαναδιαπραγμάτευση την κατασκευάστρια εταιρεία των αρμάτων και πετύχαμε:
α. Την επιπλέον παροχή ΑΩ πιστωτικού ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ.
β. Την δωρεάν παροχή, αναγκαίων για τον Ελληνικό Στρατό, 150 αρμάτων μάχης LEO 1A5 που παραδόθηκαν αμέσως.
Επιπλέον τον Αύγουστο του 2005 προμηθευθήκαμε για κάλυψη επιχειρησιακών αναγκών του ΓΕΣ, με διακρατική συμφωνία 183 μεταχειρισμένα άρματα μάχης LEO 2A4, ίδιας τεχνολογικής γενιάς με τα υπό παραγγελία καινούργια, με πλήρη εξοπλισμό εργοστασιακής συντήρησης και πυρομαχικά (που δεν είχαν προβλεφθεί για τα καινούργια) με κόστος 250 χιλιάδες ευρώ έκαστο (τιμή καινούργιου LEO2 HEL, 8 εκατομμύρια ευρώ). Τα άρματα αυτά παρέλασαν την 28 Οκτωβρίου 2005 στην Θεσσαλονίκη, ενώ τα πυρομαχικά τους έφθασαν στην Ελλάδα με προσωπική μου εντολή πριν από αυτά.
Αυτά τα άρματα μάχης (LEO 1A5 και LEO 2A4) αξιοποιούνται επιχειρησιακά εδώ και 5 χρόνια χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Ούτε ρωγμές ούτε ξεφλουδίσματα σ αυτά τα 300 (333 για την ακρίβεια)
Όσον αφορά στην προμήθεια των αεροσκαφών F-16 Block 52+ του 2000 (ΠΑΣΟΚ) και των F-16 Block 52+ Advanced του 2005(ΝΔ)
Δημοσίευμα: «.... αγοράσθηκαν το 2005 εντελώς αιφνιδιαστικά χωρίς η ηγεσία της ΠΑ να γνωρίζει το παραμικρό»
Τα γεγονότα: Οι αποφάσεις δύο διαφορετικών σε σύνθεση Αεροπορικών Συμβουλίων, σε διάστημα λιγότερο από 18 μήνες (Αύγουστο 2003 και Δεκέμβριο 2004) ήταν για την άμεση απόκτηση αεροσκαφών, με παραγγελία εντός του 2005 και παράδοση το 2009, προς αναπλήρωση των υπαρχόντων και μελλοντικών απωλειών και την αντικατάσταση των αεροσκαφών 2ης γενιάς που πρόκειται να αποσυρθούν, ως μοναδικό τρόπο διατήρησης της αμυντικής ισορροπίας για την προάσπιση του Ελληνικού εναερίου χώρου. Μάλιστα, σύμφωνα με μελέτη, της ΠΑ η οικονομοτεχνικά βέλτιστη λύση ήταν η απόκτηση 40 αεροσκαφών ομοιότυπων με υπάρχοντα σύγχρονα αεροσκάφη της ΠΑ έως το 2010 και 60 νέας τεχνολογίας στην συνέχεια. Από τα ομοιότυπα με τα υπάρχοντα σύγχρονα αεροσκάφη της ΠΑ, προέκυψε ότι τον βέλτιστο ΔΕΙΚΤΗ ΚΟΣΤΟΥΣ -ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ παρουσίαζε το αεροσκάφος F-16 Blk 52+, βαθμολογούμενο μάλιστα με μεγάλη διαφορά από τα υπόλοιπα. Άρα η ηγεσία της ΠΑ όχι μόνον ήξερε αλλά είχε ζητήσει επιτακτικά την απόκτηση των αεροσκαφών.
Δημοσίευμα: Υψηλή τιμή των αεροσκαφών, 67 εκατομμύρια δολάρια.
Τα γεγονότα: Η απόκτηση των 30 αεροσκαφών πραγματοποιήθηκε μετά από απόφαση του ΚΥΣΕΑ. Η απόφαση του ΚΥΣΕΑ όχι μόνον κάλυψε τις απαιτήσεις της ΠΑ, αλλά πέτυχε την διατήρηση της αεροπορικής ισορροπίας και την σημαντική ενίσχυση της αποτροπής και της αποτελεσματικής αντιμετώπισης της απειλής, ενώ προκειμένου να διασφαλισθεί η πλήρη διαφάνεια του προγράμματος αποφασίσθηκε η σύναψη διακρατικής συμφωνίας με την Αμερικανική Κυβέρνηση και μάλιστα το δυνατόν συντομότερο, έτσι ώστε να επιτευχθεί χαμηλότερο κόστος συγκριτικά με τις παραγγελίες άλλων χωρών, γεγονός που σήμερα με την οικονομική κρίση που μαστίζει την χώρα μας αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία. Πράγματι, μετά από επίμονες διαπραγματεύσεις, το κόστος (fly away) κατέβηκε σε 45 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ (ανά αεροσκάφος) ή σε 35 εκατομμύρια ευρώ (με τη σημερινή ισοτιμία), συν 640 εκατομμύρια δολάρια για ανταλλακτικά επίγειο εξοπλισμό, εκπαίδευση, flight simulators κλπ. Το συνολικό κόστος προμήθειας ανέρχεται σε 1.6 δις ευρώ με την τότε ισοτιμία και 1.5 δις ευρώ με τη σημερινή . Η Αμερικανική Κυβέρνηση χαρακτήρισε την Σύμβαση σύμφωνη με το business Code of Ethics ( Κώδικας Επιχειρηματικής Ηθικής) και η Σύμβαση αυτή τελικά υπεγράφη εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου από τον τότε Γενικό Γραμματέα εξοπλισμών κ. Γ. Ζορμπά.
Δημοσίευμα: «.... όταν αρχίσαμε να παραλαμβάνουμε στον Άραξο διαπιστώσαμε ότι κάποιοι τα είχαν κάνει μούσκεμα κυριολεκτικά όμως αφού τα αεροσκάφη έμπαζαν νερά.»
Τα γεγονότα: Τα 30 αεροσκάφη του Αράξου παραδόθηκαν εντός των χρονοδιαγραμμάτων, με απόλυτη ασφάλεια και σήμερα είναι πλήρως επιχειρησιακά εκμεταλλεύσιμα από την Πολεμική μας Αεροπορία και σε αυτά στηρίζεται κυρίως η αεράμυνα της χώρας. Τα αεροσκάφη του Αράξου ουδέποτε «έμπαζαν» νερά.
Δημοσίευμα: «.... από το 2004 όταν αρχίσαμε να παραλαμβάνουμε την προηγούμενη φουρνιά των 60 F-16 οι αεροπόροι ανέφεραν σειρά τεχνικών προβλημάτων...»
Τα γεγονότα: Καταρχήν η παραλαβή των 60 αεροσκαφών του ΠΑΣΟΚ, άρχισε τον Απρίλιο του 2003 και μέχρι τις εκλογές του Μαρτίου 2004 είχαν παραδοθεί τα 55 από αυτά. Η παραλαβή των τελευταίων 5 έγινε τον Ιούνιο του 2004.
Σε ότι αφορά στο σύστημα αυτοπροστασίας διευκρινίζεται ότι ουδέποτε ως αντιπολίτευση κατηγορήσαμε το σύστημα , αλλά τις διαδικασίες προμήθειας που είχαν ως αποτέλεσμα την παραλαβή των 60 αυτών αεροσκαφών χωρίς σύστημα αυτοπροστασίας.
Υπενθυμίζεται ότι τον Μάρτιο του 2000 υπεβλήθη πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού του Υπουργείου σύμφωνα με το οποίο το ASPIS II ήταν το μοναδικό που πληρούσε όλα τα βασικά κριτήρια των απαιτήσεων της ΠΑ και εξασφάλιζε την παράδοση συστήματος αυτοπροστασίας ενσωματωμένου και πιστοποιημένου επί των αεροσκαφών F-16 Block 52+. Όμως κάποιοι τότε ήθελαν να κατευθύνουν την αγορά συστήματος αυτοπροστασίας για τα F-16, προς τρίτη χώρα, με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε σε τεχνικά αδιέξοδα και διπλωματικές περιπέτειες. Δυστυχώς για αυτούς όμως, αλλά και για την ΠΑ τα 60 αεροσκάφη ήδη κατασκευάζονταν και τελικά θα παραδίδονταν χωρίς σύστημα αυτοπροστασίας.
Το 2003 και μετά από 3 και πλέον έτη καθυστέρησης, ο επόμενος Υπουργός Άμυνας, μπροστά στο αδιέξοδο που είχε δημιουργηθεί αναγκάσθηκε να ανατρέψει την απόφαση του προκατόχου του οδηγώντας την προμήθεια του συστήματος αυτοπροστασίας προς το σύστημα ASPIS ΙΙ, μετά από απόφαση του ΚΥΣΕΑ.
Η κυβέρνηση της ΝΔ, το 2005 επέλεξε ως μέθοδο προμήθειας του συστήματος αυτοπροστασίας την Διακρατική Συμφωνία με σκοπό να εξασφαλίσει πρωτίστως την παράδοση των αεροσκαφών με ενσωματωμένο και πλήρως λειτουργικό το σύστημα, στοιχείο που αποτελούσε και βασική επιχειρησιακή απαίτηση της ΠΑ.
Ως αποτέλεσμα των διαδικασιών που ακολουθήσαμε τα 30 αεροσκάφη του Αράξου παραδόθηκαν για πρώτη φορά στην ιστορία της ΠΑ με όλα τα συστήματα ενσωματωμένα και εν πλήρη λειτουργία, ακόμη και του συστήματος αυτοπροστασίας ASPIS ΙΙ και αυτά τα συγκεκριμένα αεροσκάφη είναι σήμερα η πλέον αποτελεσματική αιχμή του αμυντικού μας δόρατος, χωρίς κανένα πρόβλημα.
Τονίζεται ιδιαίτερα ότι ως απόρροια της συμφωνίας που υπέγραψε η ΝΔ, η χώρα ωφελήθηκε πολλαπλώς από τα Αντισταθμιστικά Ωφελήματα (με τον πλήρη εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων του Αράξου, την παροχή ιατρικού εξοπλισμού και πολλά άλλα), καθώς και την συμπαραγωγή των αεροσκαφών F-16 για όλη την παγκόσμια παραγωγή της εταιρείας. Όλοι γνωρίζουν ότι οι γείτονες μας θορυβήθηκαν από αυτή την αγορά, προχωρώντας και αυτοί σε απόκτηση 30 αεροσκαφών παρόμοιας διαμόρφωσης. Σημαντικά δομικά τμήματα των αεροσκαφών αυτών κατασκευάσθηκαν στην χώρα μας από την ΕΑΒ.
Είναι βέβαιο ότι η θωράκιση της χώρας με τελευταίας τεχνολογίας αμυντικά οπλικά συστήματα είναι μία δαπανηρή και πολύπλοκη υπόθεση που αντιμετωπίσαμε με μεγάλη προσοχή, συνέπεια, διαφάνεια και με αποδεδειγμένη – με στοιχεία- εξοικονόμηση δημοσίου χρήματος. Έτσι σήμερα τα άρματα μάχης και τα υπερσύγχρονα μαχητικά F-16 που παραγγείλαμε το 2005 αποτελούν την πλέον ασφαλή και αποτελεσματική βάση της επιχειρησιακής ικανότητας των Ενόπλων Δυνάμεων. Το να δημοσιεύεται ότι όλα τα άρματα μάχης και τα F-16 έχουν προβλήματα, χωρίς αυτό να ισχύει στην πραγματικότητα για όλα, εκτός του ότι κλονίζουν την εμπιστοσύνη των Ελλήνων πολιτών στις Ένοπλες Δυνάμεις, εκπέμπουν λάθος μηνύματα προς τα έξω και υπηρετούν οτιδήποτε άλλο πλην της αλήθειας. Ευτυχώς, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελος Βενιζέλος στην ενημέρωση της υποεπιτροπής Εθνικής Άμυνας της Βουλής σήμερα με υπευθυνότητα διέσωσε το κύρος της Εθνικής μας Άμυνας.
Ιδού τα στοιχεία για τα άρματα μάχης.
Δημοσίευμα: «.... επί υπουργίας Σπήλιου Σπηλιωτόπουλου άρχισαν οι παραλαβές των αρμάτων»
Τα γεγονότα: Το πρώτο άρμα μάχης LEO2 HEL της σύμβασης του ΠΑΣΟΚ βγήκε από την γραμμή παραγωγής τον Απρίλιο του 2006 όταν εγώ ήδη από τον Φεβρουάριο του 2006 ήμουν εκτός Υπουργείου.
Δημοσίευμα: «......... πάνω από 6,5 δις ευρώ για να αγοράσει 170 καινούργια 300 μεταχειρισμένα άρματα μάχης με ρωγμές στη θωράκιση και ξεφλουδισμένα πυροβόλα...»
Τα γεγονότα: Συνεπείς στην αντιπολιτευτική μας γραμμή τον Μάιο του 2004 καλέσαμε σε επαναδιαπραγμάτευση την κατασκευάστρια εταιρεία των αρμάτων και πετύχαμε:
α. Την επιπλέον παροχή ΑΩ πιστωτικού ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ.
β. Την δωρεάν παροχή, αναγκαίων για τον Ελληνικό Στρατό, 150 αρμάτων μάχης LEO 1A5 που παραδόθηκαν αμέσως.
Επιπλέον τον Αύγουστο του 2005 προμηθευθήκαμε για κάλυψη επιχειρησιακών αναγκών του ΓΕΣ, με διακρατική συμφωνία 183 μεταχειρισμένα άρματα μάχης LEO 2A4, ίδιας τεχνολογικής γενιάς με τα υπό παραγγελία καινούργια, με πλήρη εξοπλισμό εργοστασιακής συντήρησης και πυρομαχικά (που δεν είχαν προβλεφθεί για τα καινούργια) με κόστος 250 χιλιάδες ευρώ έκαστο (τιμή καινούργιου LEO2 HEL, 8 εκατομμύρια ευρώ). Τα άρματα αυτά παρέλασαν την 28 Οκτωβρίου 2005 στην Θεσσαλονίκη, ενώ τα πυρομαχικά τους έφθασαν στην Ελλάδα με προσωπική μου εντολή πριν από αυτά.
Αυτά τα άρματα μάχης (LEO 1A5 και LEO 2A4) αξιοποιούνται επιχειρησιακά εδώ και 5 χρόνια χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Ούτε ρωγμές ούτε ξεφλουδίσματα σ αυτά τα 300 (333 για την ακρίβεια)
Όσον αφορά στην προμήθεια των αεροσκαφών F-16 Block 52+ του 2000 (ΠΑΣΟΚ) και των F-16 Block 52+ Advanced του 2005(ΝΔ)
Δημοσίευμα: «.... αγοράσθηκαν το 2005 εντελώς αιφνιδιαστικά χωρίς η ηγεσία της ΠΑ να γνωρίζει το παραμικρό»
Τα γεγονότα: Οι αποφάσεις δύο διαφορετικών σε σύνθεση Αεροπορικών Συμβουλίων, σε διάστημα λιγότερο από 18 μήνες (Αύγουστο 2003 και Δεκέμβριο 2004) ήταν για την άμεση απόκτηση αεροσκαφών, με παραγγελία εντός του 2005 και παράδοση το 2009, προς αναπλήρωση των υπαρχόντων και μελλοντικών απωλειών και την αντικατάσταση των αεροσκαφών 2ης γενιάς που πρόκειται να αποσυρθούν, ως μοναδικό τρόπο διατήρησης της αμυντικής ισορροπίας για την προάσπιση του Ελληνικού εναερίου χώρου. Μάλιστα, σύμφωνα με μελέτη, της ΠΑ η οικονομοτεχνικά βέλτιστη λύση ήταν η απόκτηση 40 αεροσκαφών ομοιότυπων με υπάρχοντα σύγχρονα αεροσκάφη της ΠΑ έως το 2010 και 60 νέας τεχνολογίας στην συνέχεια. Από τα ομοιότυπα με τα υπάρχοντα σύγχρονα αεροσκάφη της ΠΑ, προέκυψε ότι τον βέλτιστο ΔΕΙΚΤΗ ΚΟΣΤΟΥΣ -ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ παρουσίαζε το αεροσκάφος F-16 Blk 52+, βαθμολογούμενο μάλιστα με μεγάλη διαφορά από τα υπόλοιπα. Άρα η ηγεσία της ΠΑ όχι μόνον ήξερε αλλά είχε ζητήσει επιτακτικά την απόκτηση των αεροσκαφών.
Δημοσίευμα: Υψηλή τιμή των αεροσκαφών, 67 εκατομμύρια δολάρια.
Τα γεγονότα: Η απόκτηση των 30 αεροσκαφών πραγματοποιήθηκε μετά από απόφαση του ΚΥΣΕΑ. Η απόφαση του ΚΥΣΕΑ όχι μόνον κάλυψε τις απαιτήσεις της ΠΑ, αλλά πέτυχε την διατήρηση της αεροπορικής ισορροπίας και την σημαντική ενίσχυση της αποτροπής και της αποτελεσματικής αντιμετώπισης της απειλής, ενώ προκειμένου να διασφαλισθεί η πλήρη διαφάνεια του προγράμματος αποφασίσθηκε η σύναψη διακρατικής συμφωνίας με την Αμερικανική Κυβέρνηση και μάλιστα το δυνατόν συντομότερο, έτσι ώστε να επιτευχθεί χαμηλότερο κόστος συγκριτικά με τις παραγγελίες άλλων χωρών, γεγονός που σήμερα με την οικονομική κρίση που μαστίζει την χώρα μας αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία. Πράγματι, μετά από επίμονες διαπραγματεύσεις, το κόστος (fly away) κατέβηκε σε 45 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ (ανά αεροσκάφος) ή σε 35 εκατομμύρια ευρώ (με τη σημερινή ισοτιμία), συν 640 εκατομμύρια δολάρια για ανταλλακτικά επίγειο εξοπλισμό, εκπαίδευση, flight simulators κλπ. Το συνολικό κόστος προμήθειας ανέρχεται σε 1.6 δις ευρώ με την τότε ισοτιμία και 1.5 δις ευρώ με τη σημερινή . Η Αμερικανική Κυβέρνηση χαρακτήρισε την Σύμβαση σύμφωνη με το business Code of Ethics ( Κώδικας Επιχειρηματικής Ηθικής) και η Σύμβαση αυτή τελικά υπεγράφη εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου από τον τότε Γενικό Γραμματέα εξοπλισμών κ. Γ. Ζορμπά.
Δημοσίευμα: «.... όταν αρχίσαμε να παραλαμβάνουμε στον Άραξο διαπιστώσαμε ότι κάποιοι τα είχαν κάνει μούσκεμα κυριολεκτικά όμως αφού τα αεροσκάφη έμπαζαν νερά.»
Τα γεγονότα: Τα 30 αεροσκάφη του Αράξου παραδόθηκαν εντός των χρονοδιαγραμμάτων, με απόλυτη ασφάλεια και σήμερα είναι πλήρως επιχειρησιακά εκμεταλλεύσιμα από την Πολεμική μας Αεροπορία και σε αυτά στηρίζεται κυρίως η αεράμυνα της χώρας. Τα αεροσκάφη του Αράξου ουδέποτε «έμπαζαν» νερά.
Δημοσίευμα: «.... από το 2004 όταν αρχίσαμε να παραλαμβάνουμε την προηγούμενη φουρνιά των 60 F-16 οι αεροπόροι ανέφεραν σειρά τεχνικών προβλημάτων...»
Τα γεγονότα: Καταρχήν η παραλαβή των 60 αεροσκαφών του ΠΑΣΟΚ, άρχισε τον Απρίλιο του 2003 και μέχρι τις εκλογές του Μαρτίου 2004 είχαν παραδοθεί τα 55 από αυτά. Η παραλαβή των τελευταίων 5 έγινε τον Ιούνιο του 2004.
Σε ότι αφορά στο σύστημα αυτοπροστασίας διευκρινίζεται ότι ουδέποτε ως αντιπολίτευση κατηγορήσαμε το σύστημα , αλλά τις διαδικασίες προμήθειας που είχαν ως αποτέλεσμα την παραλαβή των 60 αυτών αεροσκαφών χωρίς σύστημα αυτοπροστασίας.
Υπενθυμίζεται ότι τον Μάρτιο του 2000 υπεβλήθη πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού του Υπουργείου σύμφωνα με το οποίο το ASPIS II ήταν το μοναδικό που πληρούσε όλα τα βασικά κριτήρια των απαιτήσεων της ΠΑ και εξασφάλιζε την παράδοση συστήματος αυτοπροστασίας ενσωματωμένου και πιστοποιημένου επί των αεροσκαφών F-16 Block 52+. Όμως κάποιοι τότε ήθελαν να κατευθύνουν την αγορά συστήματος αυτοπροστασίας για τα F-16, προς τρίτη χώρα, με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε σε τεχνικά αδιέξοδα και διπλωματικές περιπέτειες. Δυστυχώς για αυτούς όμως, αλλά και για την ΠΑ τα 60 αεροσκάφη ήδη κατασκευάζονταν και τελικά θα παραδίδονταν χωρίς σύστημα αυτοπροστασίας.
Το 2003 και μετά από 3 και πλέον έτη καθυστέρησης, ο επόμενος Υπουργός Άμυνας, μπροστά στο αδιέξοδο που είχε δημιουργηθεί αναγκάσθηκε να ανατρέψει την απόφαση του προκατόχου του οδηγώντας την προμήθεια του συστήματος αυτοπροστασίας προς το σύστημα ASPIS ΙΙ, μετά από απόφαση του ΚΥΣΕΑ.
Η κυβέρνηση της ΝΔ, το 2005 επέλεξε ως μέθοδο προμήθειας του συστήματος αυτοπροστασίας την Διακρατική Συμφωνία με σκοπό να εξασφαλίσει πρωτίστως την παράδοση των αεροσκαφών με ενσωματωμένο και πλήρως λειτουργικό το σύστημα, στοιχείο που αποτελούσε και βασική επιχειρησιακή απαίτηση της ΠΑ.
Ως αποτέλεσμα των διαδικασιών που ακολουθήσαμε τα 30 αεροσκάφη του Αράξου παραδόθηκαν για πρώτη φορά στην ιστορία της ΠΑ με όλα τα συστήματα ενσωματωμένα και εν πλήρη λειτουργία, ακόμη και του συστήματος αυτοπροστασίας ASPIS ΙΙ και αυτά τα συγκεκριμένα αεροσκάφη είναι σήμερα η πλέον αποτελεσματική αιχμή του αμυντικού μας δόρατος, χωρίς κανένα πρόβλημα.
Τονίζεται ιδιαίτερα ότι ως απόρροια της συμφωνίας που υπέγραψε η ΝΔ, η χώρα ωφελήθηκε πολλαπλώς από τα Αντισταθμιστικά Ωφελήματα (με τον πλήρη εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων του Αράξου, την παροχή ιατρικού εξοπλισμού και πολλά άλλα), καθώς και την συμπαραγωγή των αεροσκαφών F-16 για όλη την παγκόσμια παραγωγή της εταιρείας. Όλοι γνωρίζουν ότι οι γείτονες μας θορυβήθηκαν από αυτή την αγορά, προχωρώντας και αυτοί σε απόκτηση 30 αεροσκαφών παρόμοιας διαμόρφωσης. Σημαντικά δομικά τμήματα των αεροσκαφών αυτών κατασκευάσθηκαν στην χώρα μας από την ΕΑΒ.
Είναι βέβαιο ότι η θωράκιση της χώρας με τελευταίας τεχνολογίας αμυντικά οπλικά συστήματα είναι μία δαπανηρή και πολύπλοκη υπόθεση που αντιμετωπίσαμε με μεγάλη προσοχή, συνέπεια, διαφάνεια και με αποδεδειγμένη – με στοιχεία- εξοικονόμηση δημοσίου χρήματος. Έτσι σήμερα τα άρματα μάχης και τα υπερσύγχρονα μαχητικά F-16 που παραγγείλαμε το 2005 αποτελούν την πλέον ασφαλή και αποτελεσματική βάση της επιχειρησιακής ικανότητας των Ενόπλων Δυνάμεων. Το να δημοσιεύεται ότι όλα τα άρματα μάχης και τα F-16 έχουν προβλήματα, χωρίς αυτό να ισχύει στην πραγματικότητα για όλα, εκτός του ότι κλονίζουν την εμπιστοσύνη των Ελλήνων πολιτών στις Ένοπλες Δυνάμεις, εκπέμπουν λάθος μηνύματα προς τα έξω και υπηρετούν οτιδήποτε άλλο πλην της αλήθειας. Ευτυχώς, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελος Βενιζέλος στην ενημέρωση της υποεπιτροπής Εθνικής Άμυνας της Βουλής σήμερα με υπευθυνότητα διέσωσε το κύρος της Εθνικής μας Άμυνας.