Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2014

F-16 BLOCK 52+ χωρίς μεσάζοντες....



ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ F-16 BLOCK 52+ ADV (PX IV 2005)

                Το 2004, με την ανάληψη των καθηκόντων της, η τότε ηγεσία του Υπουργείου Αμυνας, παρελαβε την ΠΑ με τα 2ης γενιάς αεροσκάφη καθηλωμένα και απαξιωμένα (αρκετα F-4 και το 1/3 των Mirage 2000 καθηλωμενα στην ΕΑΒ, τα Α-7 απαξιωμένα ενόψει αποσύρσεως) και τα αεροσκάφη 3ης γενιάς (F-16 Block 30-50 και 52+) με σημαντικές ελλείψεις ανταλλακτικών, χωρίς εγκαταστάσεις, επαρκές προσωπικό και χωρις συστημα αυτοπροστασιας (τα 52+). Πέραν αυτών, παρουσιάστηκε τότε  το πρόβλημα και του συστήματος αυτοπροστασίας των νέων και των εκσυγχρονισμένων Mirage 2000-5, εγκλωβίζοντας επι πλεον αεροσκάφη στην ΕΑΒ, σε κατάσταση ανεπανόρθωτης αποσυναρμολόγησης.
            Η δυσμενης για την αμυνα και ασφαλεια της Χωρας αυτη κατασταση, ειχε συνεγειρει την ηγεσια της ΠΑ και με τις αποφάσεις τους, δύο διαφορετικά σε σύνθεση Ανώτατα Αεροπορικά Συμβούλια, σε διάστημα λιγότερο από 18 μήνες (Αύγουστος 2003 και Δεκέμβριος 2004), εισηγήθηκαν την άμεση απόκτηση αεροσκαφών, με παραγγελία εντός του 2005
και παράδοση το 2009, προς αναπλήρωση παρελθόντων και μελλοντικών απωλειών και προς αντικατάσταση των αεροσκαφών 2ης γενιάς που πρόκειται να αποσυρθούν, ως μοναδικό τρόπο διατήρησης της αμυντικής ισορροπίας για την προάσπιση του Ελληνικού εναερίου χώρου. Σύμφωνα με τη μελέτη της ΠΑ, η οικονομοτεχνικά βέλτιστη λύση ήταν η απόκτηση 40 αεροσκαφών ομοιότυπων με τα υπάρχοντα σύγχρονα αεροσκάφη της ΠΑ έως το 2010 και 60 επι πλέον αεροσκάφη νέας τεχνολογίας στη συνέχεια. Από δε τα ομοιότυπα με τα υπάρχοντα σύγχρονα αεροσκάφη της ΠΑ, προέκυψε ότι τον βέλτιστο δείκτη κόστους-αποτελεσματικοτητας παρουσίαζε το αεροσκάφος F-16 Blk 52+, βαθμολογούμενο με μεγάλη διαφορά από τα υπόλοιπα.
               Προ αυτών των άμεσων και επιτακτικών επιχειρησιακών απαιτήσεων της ΠΑ, το  ΚΥΣΕΑ αποφάσισε την  αγορά 30 αεροσκαφών (+10 με προαίρεση, που τελικά δεν ασκήθηκε για οικονομικούς λογούς), αντισταθμίζοντας τάχιστα τη καθήλωση/απαξιωση των παλαιών μαχητικών αεροσκαφών, με το πλέον σύγχρονο μαχητικό 4ης γενιάς, το F-16 Block 52+ Advanced, εξασφαλιζοντας με μηδενικό κόστος την ενσωμάτωση όλων των βελτιώσεων και τροποποιήσεων που είχαν πραγματοποιηθεί στο  F-16 από το 1999 και μετά, τόσο σε συστήματα, όσο και στις δυνατότητες εκτέλεσης νέων τύπων αποστολών και μεταφοράς νέων όπλων. Είναι χαρακτηριστικό το ότι οι γείτονες μας θορυβήθηκαν από αυτή την αγορά, προχωρώντας στην απόκτηση επισης 30 αεροσκαφών παρόμοιας διαμόρφωσης.
               Το κόστος των 30 αυτων αεροσκαφών, ηταν πολυ χαμηλοτερο συγκρινόμενο με οιοδήποτε άλλο σύγχρονο αεροσκάφος 4ης γενιάς, γεγονός που  με την οικονομική κρίση που μαστίζει την χώρα μας σημερα, αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία. Τα δε ανταλλακτικα, τα οπλα και τα συστηματα στοχευσης και πλοηγησης που παρηγγελθησαν γι αυτα, καλυψαν ελλειψεις και των αεροσκαφων F16 της προηγουμενης προβληματικης και μη πληρως ολοκληρωμενης αγορας του 1999.
               Τα 30 αεροσκαφη παρεδοθησαν εντος του συμβατικου προυπολογισμου και χρονοδιαγραμματος με απολυτη συνεπεια, με ολα τα συγχρονα συστηματα - και ιδιως το συστημα αυτοπροστασιας – ενσωματωμενα, πληρως επιχειρησιακα, αμεσα χρησιμοποιησιμα και απετελεσαν εξ αρχης την αιχμη του δορατος της Ελληνικης Αεραμυνας, ως το τελειο επιχειρησιακο εργαλειο στα χερια των – διεθνως αναγνωρισμενων για τις υψηλοτατες επιδοσεις τους, αλλα ελαχιστα αμοιβομενων – εμπειρων πιλοτων μας.
                Στα ιδια πλαισια της διαφανειας και της αποτελεσματικοτητας και αντιθετα με τη μεχρι τοτε επικρατουσα σκοπιμως τακτικη, η Συμβαση των Αντισταθμιστικων Ωφεληματων (ΑΩ) υπεγραφη, ως απαραιτητη προυποθεση, ταυτοχρονα με την κυρια Συμβαση. Μεσω των ΑΩ που υλοποιηθηκαν πληρως, μεταξυ των αλλων,
      - πραγματοποιήθηκε εγκαιρα, πριν απο την αφιξη των νεων αεροσκαφων, ο πλήρης εκσυγχρονισμός των παμπαλαιων υποδομων και εγκαταστάσεων του Αράξου, με εντυπωσιακα αποτελεσματα
      - εγιναν πολύ σημαντικές επενδύσεις στην εγχώρια κρατικη και ιδιωτικη αμυντική βιομηχανία. Η συμπαραγωγή σημαντικών δομικών τμημάτων του αεροσκάφους από την ΕΑΒ για ολη τη παγκοσμια παραγωγη της κατασκευαστριας εταιρειας (σημαντικα δομικα τμηματα των νεων Τουρκικων F16 εχουν κατασκευαστει στην ΕΑΒ), οπως και η μεταφορά τεχνογνωσίας και η κατασκευή νέων εγκαταστάσεων, την κατέστησαν ικανή να κερδισει  και το μεγαλο συμβόλαιο αναβάθμισης των 90 αεροσκαφών F-16 της Αμερικανικης Αεροποριας, που σταθμευουν στην Ευρώπη. Το 60% του τζιρου της ΕΑΒ σημερα, προερχεται απο τη συνεργασια με την κατασκευαστρια εταιρια των  F16 (και των  C130), Lockheed Martin.
       - εγκατασταθηκε σύγχρονος ιατρικος εξοπλισμος σε στρατιωτικά νοσοκομεία, εξασφαλιζοντας πληρεστερη και αποτελεσματικοτερη  ιατρική φροντίδα στα στελέχη των Ενόπλων μας Δυνάμεων.
                  Επισημαινεται ιδιαιτερα, οτι προκειμένου να διασφαλισθεί απολυτα η διαφάνεια, αποφασίσθηκε η σύναψη διακρατικής συμφωνίας με την Αμερικανική Κυβέρνηση, η οποια μεσω της «Foreign Corrupt Practices Act», απαγορευει ρητα την οποιαδηποτε πληρωμη μεσαζοντων-αντιπροσωπων, με ποινη τον αποκλεισμο των παραβατων απο τις προμηθειες του Αμερικανικου Δημοσιου. Στη γραμμή αυτή, η Lockheed Martin (της οποίας το 85% των πωλήσεων της, ύψους  περίπου 45 δις δολ ετησίως, αφορούν συμβάσεις με το Αμερικανικό δημόσιο),έχει θεσπίσει αυστηρότατο κώδικα επιχειρηματικής δεοντολογίας – “Business Code of Ethics”- ενώ για τα προγράμματα ΑΩ επιλεγεί  τους αναδόχους με διαγωνιστικές διαδικασίες.
                 Με τις προυποθεσεις αυτες και συμφωνα με το θεσμικο πλαισιο του ΥΕΘΑ, μετα απο επιμονες  διαπραγματευσεις, οπου εξοικονομηθηκαν 350 εκατ. δολ. και επι πλεον αλλα 120 εκατ. δολ. από την έγκαιρη ολοκλήρωση των διαδικασιών εντος του Δεκεμβρίου 2005, το Ελληνικό Δημόσιο, δια του Γενικού Γραμματέα Οικονομικού Σχεδιασμού και Αμυντικών Επενδύσεων του ΥΕΘΑ, υπέγραψε  Σύμβαση με την Αμερικανική Κυβέρνηση, για την προμήθεια 30 μαχητικών αεροσκαφών τύπου F16 Block 52 + Adv ,με τους κινητήρες τους και το σύστημα αυτοπροστασίας ASPIS II ενσωματωμένα. Είναι η πρώτη φορά που υπογράφεται μια πλήρως ολοκληρωμένη σύμβαση, χωρίς τους συνήθεις σκόπιμους και καθόλου αθώους κατακερματισμούς στην αγορά των επί μέρους συστημάτων, όπως  απαράδεκτα και προκλητικά συνέβη στη προηγούμενη σύμβαση του 1999, αποτελώντας την συμφερότερη, οικονομικά, επιχειρησιακά και απο πλευρας βιομηχανικων επιστροφων  συμβαση μαχητικων αεροσκαφων που υπεγραφη ποτε, με την υλοποιηση απολογιστικα ολων των στοχων και των απαιτησεων, που ειχε αρχικα θεσει η Πολεμικη μας Αεροπορια.